SAS Institute satser på analyseverktøy for SMB-markedet

Etterspørselen etter dataanalyse har eksplodert blant små og mellomstore nordiske bedrifter. Det sterkt voksende behovet for brukervennlige analyseverktøy har fått SAS Institute til å utvide sin forretningsmodell. Gjennom en distribusjonsavtale med IT-leverandøren Arrow kan deres store nettverk av forhandlere i Norden nå tilby SAS Institutes produkter i sitt sortiment.

Avansert dataanalyse var tidligere noe som først og fremst var forbeholdt større bedrifter. Men de siste årene har det vært en kraftig økning i behovet for brukervennlige og fleksible analyseverktøy blant mellomstore og små bedrifter. Stadig flere bedriftsledere ser betydningen av å analysere de store informasjons- og datamengdene, såkalt big data, som digitaliseringen har gitt dem tilgang til.

Gjennom samarbeidet med Arrow kan SAS møte etterspørselen i markedet. Amerikanske Arrow er en av verdens fremste leverandører av IT-løsninger. Gjennom sitt globale nettverk når de ut til over 100 000 produsenter, underleverandører og bedrifter i 58 land. Partnerskapet innebærer at alle relevante forhandlere kan tilby SAS Institutes produkter i sitt sortiment til en attraktiv pris. Dette gir kundene flere valgmuligheter og større fleksibilitet.

– Gjennom SAS Institutes nye Reseller-program er avansert business intelligence på vei inn i små og mellomstore forretningsvirksomheter i Norden, sier Mikael Tarne, adm. direktør i det danske firmaet IT-kompagniet, som er en ny forhandler av SAS Institutes produkter.

Visualisering av data
I dag har teknologiske fremskritt gjort det mulig både å håndtere store datamengder og visualisere informasjonen i oversiktlige og intuitive grensesnitt. Med SAS Institutes analyseverktøy kan kundene ta raskere og enklere beslutninger basert på avansert analyse. Denne visualiseringen av data er i full gang med å endre den måten bedrifter og organisasjoner fremstiller, analyserer og håndterer informasjon på.

– Visualiseringen bidrar til at bedrifter raskt kan se sammenhenger og mønstre som gir nye innsikter og muligheter for å handle proaktivt. De har tilgang til informasjonen uansett hvor de befinner seg, noe som hjelper dem til å ta rasjonelle og veloverveide beslutninger. Løsningen er dessuten tilgjengelig til en økonomisk attraktiv pris, kun en mindre sum kreves for å komme i gang, sier Mette Med Petersen, SAS Institute, Director Nordic Channel Sales.

For ytterligere spørsmål, ta kontakt med:
Mette With Petersen, Director Nordic Channel Sales, SAS Institute
M: +45 51 38 75 48
E: mette.petersen@sas.com

Om SAS Institute
SAS Institute er ledende innen programvare og tjenester for virksomhetsanalyse, og er den største uavhengige leverandøren i markedet for business intelligence. Gjennom sine innovative løsninger hjelper SAS Institute kunder på mer enn 70 000 steder med å forbedre ytelsen og levere verdi gjennom bedre og raskere beslutninger. Siden 1976 har SAS Institute gitt kunder over hele verden THE POWER TO KNOW®.